[O1] [ROZWIĄZANY}błąd 18070=wentylator druga prędkość

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anjaro
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O1] [ROZWIĄZANY}błąd 18070=wentylator druga prędkość

    Jeszcze jedno czy ten grill pasuje w ori wneke, wymieniasz tylko zeberka czy musiales malowac ramke?
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O1] [ROZWIĄZANY}błąd 18070=wentylator druga prędkość

    witam
    jestem po montażu klimy w piotrkowie
    klima działa. natomiast jest inny problem
    mianowicie mam na stałe błąd 18070 wskazujący na wentylator chłodnicy ze wskazaniem na zwarcie (short to ground). błąd powraca co chwilę.
    natomiast oba wentylatory działają - zarówno po załączeniu klimatyzacji jak i po przekroczeniu pewnej temperatury - problem jednak jest taki, że układ trzyma temperaturę pomiędzy 70 a 80*C (wg. VCDS) - na zegarach wskazówka pokazuje 80-90*C. czyli jakby trochę za nisko dla prawidłowego działania oraz odbija się to na spalaniu

    oczywiście skontaktowałem się z zakładem, niestety źródło problemu jest im też nieznane..

    wycieczka w przeciągu najbliższych tygodni do piotrkowa odpada, na razie zagotowanie płynu mi nie grozi, natomiast macie jakieś pomysły gdzie szukać problemu? czytałem dwa istniejące tematy na forum o ww. błędzie, ale nie chciałbym wymieniać wszystkiego "na pałę". wiem, że w gronie kandydatów są: wiązka przewodów, sam wentylator, termostat

    mam przy okazji pytanie- jakby można "analogowo" sprawdzić temperaturę płynu? jakiś tani termometr itp. zakładam również wersję, że czujnik temperatury płynu może powoli się psuć

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Czy przed montażem klimy też trzymała Ci tak 70-80 stopni?
      U mnie mam 100-106 stopni na VCDs-ie.

      Sprawdź VCDS-em czy temperatury w silniku czyli adres 01 i we wskaźnikach adres 17 się pokrywają. Jeżeli tak to raczej czujnik temp jest w porządku.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • ducker24
        Rider
        • 2011
        • 286

        #4
        czernobyl, mam takie tłumaczenie
        18070 P1662 4696 Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - zwarcie do masy > przewody, silnik wentylatora.
        wcześnie miałeś 2 wenty czy jeden
        teraz masz 2 rozumiem
        podejrzewam, że przy zakładaniu 2 wentylator jest nie zależny bo tylko do klimy podłączony, natomiast w ten pierwszy, tzn oryginalny musieli się podpiąć, żeby też się załączał. Trzeba by znaleźć ten kabelek, w który się wpięli spróbować go odłączyć i zobaczyć w tedy czy jest błąd jeśli nie to trzeba wstawić diodę
        najszybciej to możesz zobaczyć pod lewą podłużnicą (patrząc od przodu po prawej stronie) pod spodem masz moduł odpowiadający za wentylator sprawdź, czy tam nie było nic grzebane??
        a może to tylko zbieg okoliczności ??

        Zamieszczone przez czernobyl
        jakby można "analogowo" sprawdzić temperaturę płynu?
        kup sobie jakiś termometr z dużą skalą, np od pieca do ogrzewania tam można kupić taku słupkowy z zakresem do 120*C i wsadź w zbiorniczek - płyn krąży wiec temp taka sama

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          dobra, sprawdziłem VCDSem - kanał 17 jest u mnie nieaktywny. jednak "przebiegłem" kanały do ok. 100 i wszędzie, gdzie pojawiała się temp. poza oczywiście temp. dolotu - była identyczna.

          ducker24, po kolei:
          wcześniej miałem 1 wentyl, teraz mam 2
          co do podpięcia - tak jak pisałem, dziś dzwoniłem do warsztatu, gość tłumaczył mi, że akurat udało im się trafić w dedykowaną wiązkę do tego silnika i żadnej rzeźby tam nie ma. patrzyłem tam, gdzie napisałeś - wygląda to na oryginalne połączenia - są dwie niezależne wtyczki dla każdego z wentylatorów podłączone do jakiegoś modułu - zaraz zejdę i pokombinuję z odpięciem lub przynajmniej zrobieniem zdjęcia, aby ktoś kumaty mógł ocenić
          co do sposobu podpięcia - nie wiem, czy to przypadek, czy tak się wpięli, ale po załączeniu klimy natychmiast zaczęły mi się kręcić oba wentylatory - przy temp. płynu w okolicach 70-75*C

          Komentarz

          • ducker24
            Rider
            • 2011
            • 286

            #6
            Zamieszczone przez czernobyl
            przy temp. płynu w okolicach 70-75*C
            to nie ma nic do rzeczy możesz mieć nawet i 30*C ale jak ciśnienie w układzie będzie duże trzeba je obniżyć a to jest przecież układ szczelnie zamknięty obniżyć możesz tylko w jeden sposób schładzając czynnik i właśnie dla tego chodzą wentylatory
            musisz szukać po wiązce gdzie są świeże podejrzewam, że musieli się wpiąć gdzieś kolo wenta tego oryginalnego posprawdzaj wizualnie czy nie widać gdzieś nowej izolacji

            [ Dodano: Wto 05 Cze, 12 17:44 ]
            Zamieszczone przez czernobyl
            podłączone do jakiegoś modułu
            poszukaj gdzieś w okolicy tego właśnie małego czarnego czegoś
            spróbuj odłączyć oryginalny wentek i sprawdź błędy może to on

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez ducker24
              musisz szukać po wiązce gdzie są świeże podejrzewam, że musieli się wpiąć gdzieś kolo wenta tego oryginalnego posprawdzaj wizualnie czy nie widać gdzieś nowej izolacji
              no właśnie wiązki do obu wentylatorów są całe w "volkswagenowskich" plastikowych oplotach - wyglądają jak oryginalne. oba dochodzą do plastikowego uchwytu, są dwie wtyczki i od nich idą grube kable do przekaźnika przykręconego jakby od dołu blachy, na której stoi akumulator - obmacałem, ale nie czuć tam żadnego miejsca klejenia, niefabrycznego łączenia itp.

              Zamieszczone przez ducker24
              spróbuj odłączyć oryginalny wentek i sprawdź błędy może to on
              jest tam dość mało miejsca na ręce i miałem problem z rozłączeniem - próbowałem, ale niezbyt usilnie, nie chciałem nic spsuć.

              jutro chyba spróbuję po kolei odłączyć (o ile dam radę) termostat, czujnik temp i ten czujnik przy chłodnicy i zobaczyć, co się pokazuje na VCDSie. na razie jestem zadowolony z faktu, że w ogóle da się jeździć i nie muszę wstawać godzinę wcześniej do pracy

              Komentarz

              • ducker24
                Rider
                • 2011
                • 286

                #8
                Zamieszczone przez czernobyl
                nie muszę wstawać godzinę wcześniej do pracy
                a czym to było spowodowane
                z tego co opisujesz wnioskuję że wstawili Ci jakieś oryginalne części cool
                Zamieszczone przez czernobyl
                są dwie wtyczki
                właśnie chodzi mi o tą wtyczkę, abyś odłączył ten co był wcześniej możesz też 2 odłączyć i zobaczyć czy będą błędy czy nie raz tak raz tak
                one ciężko wchodzą tam na jednym boku jest taki języczek do podważenia
                Zamieszczone przez czernobyl
                do przekaźnika przykręconego jakby od dołu blachy, na której stoi akumulator
                to jest właśnie cały sterownik wentylatorów prosta budowa zobacz czy tam nie ma żadnego nowego kabelka

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ducker24
                  a czym to było spowodowane
                  BY było, jakbym musiał zostawić octavkę w jakimś warsztacie a sam pomykać autobusami

                  Zamieszczone przez ducker24
                  one ciężko wchodzą tam na jednym boku jest taki języczek do podważenia
                  dziś obejrzałem, jutro wybieram się z wyposażeniem - jakieśtam śrubokręciki trzeba będzie zabrać choć naprawdę mało tam miejsca..
                  Zamieszczone przez ducker24

                  to jest właśnie cały sterownik wentylatorów prosta budowa zobacz czy tam nie ma żadnego nowego kabelka
                  są 3 wychodzące kable z tego przekaźnika - przynajmniej tyle widać


                  z tego co opisujesz wnioskuję że wstawili Ci jakieś oryginalne części cool
                  no ogólnie nie wyobrażam sobie montowania czegoś nieoryginalnego - strach pomyśleć jak wyglądałoby serwisowanie tego czegoś. ogólnie firma wstawia ori używane części, choć pewnie pokusa zrobienia kabelkologii itp. na skróty jest duża

                  punkt dla Ciebie za dużo przydatnych informacji. dzięki!

                  Komentarz

                  • ducker24
                    Rider
                    • 2011
                    • 286

                    #10
                    dzięki bardzo służę pomocą jeśli będziesz jutro coś więcej wiedział odnośnie tych błędów to opisuj postępy

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez czernobyl
                      dobra, sprawdziłem VCDSem - kanał 17 jest u mnie nieaktywny. jednak "przebiegłem" kanały do ok. 100 i wszędzie, gdzie pojawiała się temp. poza oczywiście temp. dolotu - była identyczna.
                      Adres 17 to nie blok 17 w sterowniku silnika tylko adres sterownika wskaźników (17-instruments) i tam sprawdź wskazanie temp w blokach i porównaj ze wskazaniami z bloków sterownika silnika. Powinny się pokrywać.
                      Mam nadzieje że teraz będziesz wiedział o co mi chodziło.
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez mroko
                        Adres 17 to nie blok 17 w sterowniku silnika tylko adres sterownika wskaźników (17-instruments) i tam sprawdź wskazanie temp w blokach i porównaj ze wskazaniami z bloków sterownika silnika. Powinny się pokrywać.
                        OK zrozumiał. temp. się pokrywa. odkręciłem nawet po jeździe korek zbiorniczka wyrównawczego i temperatura "na oko" pasuje - płyn jest ciepły, ale do temperatury, w której by parował trochę mu brakuje.

                        no i musze się jeszcze nauczyć odłączać volkswagenowskie wtyczki, wrr :evil: jak to się robi? co docisnąć, gdzie przycisnąć, aby odłączyć wtyczkę? na siłe nie idzie jakiś tutorial jak dla szympansa? serio, mam problem z samym fizycznym odłączeniem jakiejkolwiek wtyczki w komorze silnika

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez czernobyl
                          nauczyć odłączać volkswagenowskie wtyczki
                          Trzeba mieć szprytne rączki

                          A tak na serio to dociskasz wtyczke tak jakbyś ją zapinał (mocno ale żeby nie ułamać) i wtedy naciskasz ten dzyndzelek we wtyczce i pociągasz.
                          Czasami jest naprawdę ciężko odpiąć i można pomóc sobie śrubokrętem ale można połamać wtyczkę. Śrubokręt (mały płaski) trzeba wsadzić w ten dzyndzelek tak żeby go wcisnął i część odstającą (tą w którą wchodzi ten dzyndzel) drugiej części wtyczki odchylił. No i pociągnąć wtyczkę.
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          • ducker24
                            Rider
                            • 2011
                            • 286

                            #14
                            postaraj się wyciągnąć jakąś pierwszą lepszą co jest łatwy dostęp
                            wtedy zobaczysz na jakiej zasadzie działa

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              ok. poodpinałem wtyczki: termostat, czujnik temp w silniku (G62), czujnik temp w chłodnicy (G83), po kolei oba wentylatory na chłodnicy - błąd 18070 cały czas jest, oczywiście zależnie od odpiętej części pojawiają się dodatkowe błędy adekwatne do tego, co właśnie nie jest podłączone.

                              jedyne, co było w miarę ciekawe, to zachowanie całości po odpięciu termostatu. temperatura rosła normalnie do ponad 90*C, wentyle zaczęły się kręcić dopiero przy 87*C. po wpięciu termostatu z powrotem temp. płynu natychmiast spadła do ~78*C i tak się trzymało, z włączoną klimą i bez = termostat? nie chcę na pałę wydawać $$; tym bardziej, że błąd zwarcia cały czas jest

                              Komentarz

                              • ducker24
                                Rider
                                • 2011
                                • 286

                                #16
                                Zamieszczone przez czernobyl
                                po wpięciu termostatu z powrotem temp. płynu natychmiast spadła do ~78*C
                                masz już odpowiedź albo kable gdzieś jednak robią zwarcie a jak nie to sam termostat tylko gdzie Ty go dokładnie masz??
                                napięcie jest na kablach?

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ducker24
                                  masz już odpowiedź albo kable gdzieś jednak robią zwarcie a jak nie to sam termostat tylko gdzie Ty go dokładnie masz??
                                  termostat znajduje się zaraz obok czujnika temperatury G62, patrząc od przodu auta po prawej stronie - mniej więcej na wysokości miejsca, gdzie kończy się plastikowa osłona po prawej stronie - dochodzi do nich nawet jedna wiązka przewodów i rozchodzi się zaraz przed czujnikami
                                  po odpięciu termostatu też pokazywał się błąd zwarcia w obwodzie wentylatora - tylko temperatura rosła we właściwy sposób, a błąd termostatu wskoczył, gdy temperatura była w okolicach 70*C
                                  w ogóle jak to jest w BFQ - coś czytałem, że to grzałka termostatu, która nim steruje (jakby co: w BFQ jest wynalazek o nazwie elektroniczny termostat...)

                                  Zamieszczone przez ducker24
                                  napięcie jest na kablach?
                                  nie sprawdziłem, nast. razem to zrobię. choć gdzieś (=elektroda) czytałem, że napięcie do termostatu(grzałki) powinno dochodzić tylko wtedy, gdy ma się otworzyć. muszę to sprawdzić.

                                  teraz pytanie, czy jest jeszcze jakiś obwód elektroniczny spięty z termostatem w tym aucie, czy tylko ta jedna wtyczka? czy to możliwe, że wadliwy termostat powoduje błąd 18070, a reszta to tego konsekwencja? niestety, gógl nie jest zbyt wylewny w temacie błędu 18070, są dwa czy trzy temacie na elektrodzie, u jednego pomogła wymiana termostatu, u kogoś innego nie pomaga nic - po wymianie wszystkiego po kolei

                                  Komentarz

                                  • ducker24
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 286

                                    #18
                                    który rok autko??

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ducker24
                                      który rok autko??
                                      2005

                                      Komentarz

                                      • kolko
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 22

                                        #20
                                        Kolego powiem tak. Miałem podobny problem może pomoże. Mnie oprócz tego że wyskakiwał taki błąd jak u Ciebie po przekręceniu kluczyka załączały się wentylatory i tak chodziły po wyciągnięciu kluczyka przez około 10 min. Okazało się że wchodziły w stan awaryjny a to dlatego że przepalony był jeden z bezpieczników. Sprawdź bezpieczniki bo czasami jest tak że niby jeden jest do czegoś ale jego wyjęcie powoduje zakłócenie pracy czegoś innego.

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kolko
                                          po przekręceniu kluczyka załączały się wentylatory i tak chodziły po wyciągnięciu kluczyka przez około 10 min. Okazało się że wchodziły w stan awaryjny a to dlatego że przepalony był jeden z bezpieczników
                                          sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wszystkie sprawne. nawet ładnie przetarłem lekkim papierem ściernym nóżki wszystkim, które wyglądały na choć trochę utlenione. niestety-zero zmiany

                                          z rzeczy, które mogę zrobić sam, pozostało mi już tylko dostanie się do modułu J293 i sprawdzenie pin po pinie, czy aby są wszystkie napięcia na wejściu i wyjściu, ew. odłączając po jednej nóżce. niestety - wymaga to wyjęcia aku i jego plastikowej podstawy=chwilka roboty+potem ze 2h z kabelkologią i laptopem.
                                          potem to już chyba tylko jakiś elektryk - magik :roll:

                                          [ Dodano: Czw 05 Lip, 12 10:20 ]
                                          -------ROZWIĄZANIE-------
                                          przy montażu klimatyzacji należy zmienić sterownik wentylatorów na taki, który obsługuje również klimatyzację
                                          czyli: wersja bez klimy to 1J0 919 506 M
                                          natomiast z klimatyzacją lecą wersje z innymi literkami - identyczny pinout mają wersję P,Q,L,N,K i G
                                          problem w tym, że literka nie jest dowolna, a zależy od silnika
                                          panowie chyba o tym nie wiedzieli i wsadzili mi wersję K - pasuje do większości benzyniaków - klonów golfa 4, ale akurat nie do AVU/BFQ
                                          do BFQ idzie tylko i wyłącznie 1J0 919 506 L - teraz wszystko działa jak należy. zero błędów, temperatura "wskakuje" natychmiast, klima chłodzi.
                                          dzięki wszystkim

                                          Komentarz

                                          Pracuję...